Contact
Iedereen kan op eigen initiatief contact opnemen met Koekkoek & Co.
Natuurlijk kunnen ook huisartsen, specialisten of scholen en gemeentelijke instanties zoals sociaal team, naar ons doorverwijzen.
Contact opnemen / aanmelden
U kunt zich telefonisch bij ons aanmelden. Wilt u in aanmerking komen voor een vergoeding via de verzekering, dan heeft u meestal een verwijsbrief nodig van een arts.
U kunt ons iedere werkdag telefonisch bereiken van 9.00 tot 12.30 uur. Ook op dinsdagmiddag zijn we telefonisch bereikbaar. Als we de telefoon niet direct aan kunnen nemen, kunt u een bericht achterlaten op ons antwoordapparaat. Geeft u alstublieft duidelijk uw naam en telefoonnummer door en eventueel ook al uw vraag. Uitgezonderd in het weekend reageren we uiterlijk de dag erna.
Direct na het eerste contact krijgt u de zakelijke spelregels van de praktijk toegestuurd. Als u die heeft doorgelezen en akkoord gaat, kunnen we met de behandeling starten en een eerste afspraak maken.
Natuurlijk kunt u een gemaakte afspraak altijd wijzigen. Wel wijzen wij u er op dat dit uiterlijk 48 uur voor aanvang moet gebeuren. Ontvangen wij uw bericht te laat, dan worden de kosten in rekening gebracht. U kunt zich afmelden via telefoon of e-mail. Als u geen bevestiging van uw bericht heeft ontvangen, neem dan voor de zekerheid even contact met ons op, om misverstanden te voorkomen.
Wachttijden
Laatst bijgewerkt op: 01 – 09 – 2023
Koekkoek & Co streeft ernaar om zo snel mogelijk een afspraak met u te maken. Vanwege een toename van het aantal aanmeldingen hebben wij momenteel helaas een langere wachttijd dan gebruikelijk. Wij doen er alles aan om u zo spoedig mogelijk te helpen.
Cliënten van de huisartsenpraktijk Aan de Donge en van de huisartsenpraktijken van De Jager en Hoeve in Sprang-Capelle hebben voorrang. Dit is zo afgesproken binnen de pilot van de ketenzorggroep Oosterhout en omgeving Zorroo. Voor hen geldt:
Wachttijd volwassenen via Zorroo: 14 weken
Natuurlijk zijn cliënten van andere huisartsenpraktijken ook welkom. Voor volwassenen die declareren via de zorgverzekering is de wachttijd 15 weken. Op dit moment is er voor kinderen uit de regio West-Brabant-Oost en Hart van Brabant ongeveer 12 weken wachttijd.
Is uw huisartsenpraktijk ook aangesloten bij Zorroo, dan is het altijd mogelijk om verwezen te worden naar een praktijk die eerder plaats voor u heeft. Belt u 0162-450473 om te informeren naar de Basis-GGZ praktijk in de regio die snel ruimte voor u heeft.
Heeft uw huisartsenpraktijk geen contract met Zorroo, dan kunt u contact opnemen met uw ziektekostenverzekeraar. Zorgverzekeraars hebben aangegeven voor hun klanten binnen 4 weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek te arrangeren. Vervolgens zou behandeling binnen 10 weken vanaf de intake moeten starten. Dit betekent niet dat zorgverzekeraars ervoor kunnen zorgen dat u bij ons eerder terecht kunt. Zij helpen u met het vinden van een andere hulpverlener die eerder plek heeft.
In onze praktijk kiezen we er voor om de behandeling direct na de intake te starten. We hebben dus alleen een wachttijd voor de intake. Er is geen behandelwachttijd.

Verwijzers
Verwijzers zoals huisartsen, bedrijfsartsen of scholen en gemeentelijke instanties zoals het sociaal team voor kinderen, kunnen hun cliënten ons telefoonnummer geven en de cliënt rechtstreeks laten bellen. Voor volwassenen zijn we gecontracteerd voor verwijzingen via Zorroo (via KIS) en via VGZ en CZ. Overige verzekeringscliënten zijn ook welkom. Voor kinderen zijn we gecontracteerd voor regio’s Hart van Brabant en West-Brabant-Oost (beiden niet via Zorroo). Deze verwijzingen zien we graag op papier (evt. via cliënt) of digitaal. Verwijzen via KIS van Zorroo is voor kinderen niet meer mogelijk.
Twijfelt u als verwijzer of een cliënt wel past in onze praktijk, dan is het ook mogelijk om direct met één van onze behandelaars te overleggen. Belt u daarvoor nummer 0162-321815. Mochten we niet direct in de gelegenheid zijn om aan te nemen, dan bellen wij u uiterlijk de volgende dag terug voor overleg. Spreek alstublieft zo duidelijk mogelijk uw naam en telefoonnummer in. Is het aanbod geschikt? Laat de cliënt dan wel zelf bellen om zich bij ons aan te melden.
Als de cliënt in aanmerking wil komen voor een vergoeding via de gemeente of de verzekering, dan heeft hij altijd een verwijsbrief van een arts nodig.